czwartek, 22 marca 2012

Wpływ Google + na SEO katalog i na pozycjonowanie

Tytuł wpisu odnosi się do Google + bo to właśnie ten serwis i ostatni wpis o not provided dał mi trochę do myślenia. Pytanie swoje kieruję do użytkowników Facebooka. Przez jaki czas jesteście zalogowani w serwisie?. Ja powiem szczerze, że nie wylogowuje się z niego właściwie nigdy. Podejrzewam, że osób takich jak ja jest więcej.
Pomyślcie teraz co się stanie kiedy Google + dojdzie do takiego momentu, w którym ci bardziej i ci mniej aktywni użytkownicy też będą cały czas zalogowani w Google aby móc korzystać z dobrodziejstw Google +. Podejrzewam, że taka jest intencja Google aby utrzymać „w zalogowaniu” swoich użytkowników jak najdłużej.
Teraz pomyślcie ile razy kupujecie, logujecie się, sprzedajecie czy wyszukujecie (na to chce zwrócić uwagę) informacji w Google będąc zalogowanym na Facebooku? A teraz wyobraźcie sobie, że te same ilości wyszukań, które poczynacie i aktywności, których dokonujecie generowane są kiedy jesteście zalogowani w Google (bo przypominam, że w moich założeniach do tego dąży Google dając Google +, dając rzekome bezpieczeństwo po przez szyfrowanie i inne gratisy, które dają lub będą dawać tylko po to aby utrzymać „w zalogowaniu” swoich użytkowników).
Teraz pomyślcie jak te dziesiątki wyszukań generowanych dziennie przez miliony zalogowanych użytkowników Google + wpłynie na statystyki i dostęp do informacji jaką są słowa kluczowe, (takie jak np. katalog stron , katalog lub seo katalog) po których użytkownicy wchodzą na naszą stronę? To nie będzie już od 0,45 do 1,15% jak jest teraz.. ale może to być już skala 15 – 35%. Dużo? A może być jeszcze więcej. Na czym będziemy opierać analitykę, sprzedaż czy ROI? Płatne narzędzia… Google?

W tym miejscu zostawiam Was abyście spokojnie to przemyśleli …