Tytuł wpisu odnosi się do Google + bo to
właśnie ten serwis i ostatni wpis o not provided dał mi trochę do
myślenia. Pytanie swoje kieruję do użytkowników Facebooka. Przez jaki
czas jesteście zalogowani w serwisie?. Ja powiem szczerze, że nie
wylogowuje się z niego właściwie nigdy. Podejrzewam, że osób takich jak
ja jest więcej.
Pomyślcie teraz co się stanie kiedy Google + dojdzie do takiego
momentu, w którym ci bardziej i ci mniej aktywni użytkownicy też będą
cały czas zalogowani w Google aby móc korzystać z dobrodziejstw Google
+. Podejrzewam, że taka jest intencja Google aby utrzymać „w
zalogowaniu” swoich użytkowników jak najdłużej.
Teraz pomyślcie ile razy kupujecie, logujecie się, sprzedajecie czy wyszukujecie
(na to chce zwrócić uwagę) informacji w Google będąc zalogowanym na
Facebooku? A teraz wyobraźcie sobie, że te same ilości wyszukań, które
poczynacie i aktywności, których dokonujecie generowane są kiedy
jesteście zalogowani w Google (bo przypominam, że w moich założeniach do
tego dąży Google dając Google +, dając rzekome bezpieczeństwo po przez
szyfrowanie i inne gratisy, które dają lub będą dawać tylko po to aby
utrzymać „w zalogowaniu” swoich użytkowników).
Teraz pomyślcie jak te dziesiątki wyszukań generowanych dziennie przez miliony zalogowanych użytkowników Google + wpłynie na statystyki i dostęp do informacji jaką są słowa kluczowe, (takie jak np. katalog stron , katalog lub seo katalog)
po których użytkownicy wchodzą na naszą stronę? To nie będzie już od
0,45 do 1,15% jak jest teraz.. ale może to być już skala 15 – 35%. Dużo?
A może być jeszcze więcej. Na czym będziemy opierać analitykę, sprzedaż
czy ROI? Płatne narzędzia… Google?
W tym miejscu zostawiam Was abyście spokojnie to przemyśleli …