Wyszukiwarkowy gigant robi porządek w swoich usługach serwujących reklamy dla stron internetowych oraz aplikacji.
Google w ostatnim czasie zrezygnował z kontynuowania rozwoju seo katalog szeregu
swoich usług, natomiast teraz korporacja z Mountain View zajęła się
swoim głównym źródłem przychodów.
Jak czytamy na blogu Google'a, AdMob kupiony w 2009 roku za 750 milionów
dolarów nie będzie dłużej wykorzystywany do serwowania reklam na
mobilnych katalog stron wersjach stron internetowych. Usługa nie odchodzi jednak w
zapomnienie, lecz będzie się teraz skupiała na dostarczaniu reklam w
aplikacjach mobilnych.
Jednocześnie AdSense for Mobile Applications, które do tej pory
znajdowało się w wersji beta, zostanie włączone do AdMob. Wyszukiwarkowy
gigant dokonał dodaj strone zatem czytelnego podziału, wskazując zarówno
deweloperom, jak i wydawcom rozwiązania, z których powinni korzystać.
Jak zauważa Leena Rao na TechCrunch, można dziwić się jedynie, że zmiany
w tak newralgicznym dla Google'a segmencie obserwujemy dopiero w tym
momencie. Do tej pory AdSense i AdMob wchodziły sobie częściowo w drogę.
W ubiegłym roku katalog zapowiedziano na przykład, że reklamy AdSense będą się
wyświetlały, gdy odpowiednich jednostek nie będzie w stanie zapewnić
AdMob. Biorąc pod uwagę, że rynek reklam mobilnych niezwykle szybko się
rozwija, czytelna informacja dla deweloperów i wydawców wydaje się
nieoceniona.